Begeleidingstraject afvallen

Uit onderzoek blijkt dat gezond afvallen zonder jo-jo-effect alleen lukt door een blijvende gedragsverandering. Vaak blijken kleine veranderingen een groot effect te hebben. Wat kun je verwachten als je bij de Fitpraktijk komt?

  • Een coach die samen met jou het meest passende traject maakt om veranderingen in je eetgewoonten te brengen, zodat jij je doel kunt bereiken. Voor sommige mensen is dit een aanpassing van een eetpatroon in hele kleine stapjes en een ander wil dagmenu’s aangereikt krijgen. Het kan allemaal.
  • Weekmenu’s als inspiratie.
  • Focus op lekker en gezond eten, focus op wat wèl mag.
  • Je wordt gemotiveerd om je eet- èn beweeggedrag te veranderen, zodat je blijvend resultaat krijgt.
  • Je krijgt informatie over voeding, recepten en je leert etiketten lezen.

Een traject start met een intake en voedingsanalyse. Dit vormt de basis voor het stappenplan waarbij je wekelijkse begeleiding krijgt. Afhankelijk van het verloop gaan we over op minder frequente begeleiding en als de doelen behaald zijn ronden we het traject af.

broodje
Intake en voedingsanalyse

Voor de intake houd je een aantal dagen een eetdagboek bij. Tijdens de intake bespreken we dit dagboek, de eetgewoonten en de doelen. We meten en wegen en je start met de eerste aanpassingen volgens het stappenplan. Deze analyse duurt ongeveer 1,5 uur.

 

Wekelijkse begeleiding

Iedere week spreken we af om de doelen te evalueren en nieuwe doelen te stellen. We bespreken de dingen waar je tegenaan loopt en hoe we nieuwe verbeteringen aan kunnen brengen. Wekelijks kost dit je een half uur.

 

Begeleiding op maat

Als de stappen doorlopen zijn, maar het streefgewicht is niet bereikt, gaan we over op een andere frequentie en inhoud van begeleiding. Hierover maken we afspraken op maat.

 

Afronding en evaluatie

Als de begeleiding eindigt, is de stok achter de deur ook verdwenen. Hoe ga je om met verleidingen, terugval, etc?

Ben jij klaar voor een gezonder en fitter leven? Meld je dan nu aan!