Stappenplan

Om een gezond eetpatroon aan te leren doorlopen we samen een stappenplan. Het stappenplan gaat uit van jouw persoonlijke situatie en gewoonten. Hierin gaan we stap voor stap verandering brengen op een manier die haalbaar is en strookt met je dagelijkse bezigheden. Denk vooral niet dat er niks meer mag. Integendeel: je moet naar een feestje of een etentje kunnen gaan, ook tijdens een periode van afvallen. Alleen dan levert het ook een blijvend resultaat op. Om een idee te krijgen van de aanpassingen in je patroon, volgen hier wat aandachtspunten.
 

De rol van suiker

Er is een groeiende zorg over de rol van suiker in onze voeding. En terecht! De gemiddelde Nederlander eet veel te veel suiker, vaak zonder het in de gaten te hebben. Suiker is er namelijk in allerlei vormen en in allerlei producten. Steeds meer onderzoek wijst uit dat ‘snelle’ koolhydraten en toegevoegde suikers dé dikmaker zijn van de afgelopen decennia.
Juist omdat suiker zo alom aanwezig is in allerlei producten, is het niet zo makkelijk om het uit je voedingspatroon te krijgen. Maar met wat hulp en stapsgewijs kun je er grote voordelen van ervaren op het gebied van gewicht en energietoename.
 

Eetmomenten

Veel mensen eten onregelmatig of op verkeerde momenten. Bijvoorbeeld te weinig overdag en ’s avonds teveel. Of teveel (en verkeerde) tussendoortjes. Regelmaat brengen in je eetpatroon èn eten op momenten dat je lichaam energie nodig heeft is essentieel.
 

Beweging

Voor een gezond gewicht en een vitaal gevoel is beweging een voorwaarde. De meeste mensen denken direct aan een sportschool, maar er zijn vaak veel meer mogelijkheden dan je denkt. Ook als je weinig tijd hebt!
 

Waarom eet je?

Hoe vaak eet je uit een andere behoefte dan honger of trek? En hoe zou je dergelijke momenten anders kunnen oplossen?

Deze en vele zaken meer komen aan bod in het stappenplan. Wil je meer weten? Maar dan een afspraak voor een kennismaking.